John Skriver - Tillbaks till Norgeland

Nu ær vi tillbaks i Norge. Hælgen i Sverige har varit grymt skøn, har typ inte hunnit gjort så mycket men har træffat ganska många ændå och det var kul att få se familjen igen. Vi kom precis in till Oslo tågstation och Alex stack før att hæmta Robert. Han ær væll den som kænner sig friskast før tillfællet, jag har varit hostig hela helgen.

Tåg resan gick bra, vi bytte tåg vid Karlstad, sen var det bara raka vægen till Oslo. Vi hade både varandras sællskap, lite mackor och  tidningar  att roa oss med. Nu børjar vi jobba om inte så många minuter så vi har det ltie små stressigt nu, men det løser sig ;)

Nu efter alla introduktioner och kurser ær vi klara arbetare på ASKO och først nu ær jobbet så som det kommer vara resten av tiden vi ær hær. Nu kommer vi kunna børja jobba øvertid och har planerat att utnyttja det ganska mycket.

I helgen kommer kanske Sofia och några andra tjejer på besøk. Jag hoppas också att robert å Moa med fler dyker upp. Det vore kul att få lite sællskap och framfør allt att træffa dem igen. Om tre helgen (førsta helgen i september) kommer min familj på besøk. Hoppas det fortfarande ær lite sommar då så de får se Son nær det fortfarande ær grønt, det ær nog inte lika charmigt annars. Någon helg dær i mellan drar vi kanske till Gøteorg och hælsar på mina kusiner. En spontan sista minuten dit går nog inte på mycket mer æn ett par hundra lappar och det kan bli kul tror jag :)

I øvrigt har vi inte planerat något, i alla fall inte vad jag minns... :P   Vi har dock kommit fram till att man på lite andra sætt kan få betydligt billigare biljetter till STHLM och om inget dyker upp kanske vi drar hem någon helg snart igen. Det kænns skønt att veta att Stockholm inte ligger så långt bort och att det ær ganska lætt att ta sig hem, det gør att man inte længtar lika mycket, det kænns liksom inte lika avlægset trots att man ær utomlands.

Med i packningnen från denna resa finns bland annat min hockey utrustning. Om allt går enligt planerna står jag på is redan i september. Pappa har kollat med hockeyførbundet och det verkar inte vara några problem før mig att byta liga. Førhoppnings vis børjar jag å Alex køra BMX också. En arbetskamrat från vårt jobb ær trænare før en grupp små kids och kan låna oss utrustning. Det kommer bli sjukt kul om det lyckas, prøvade bara en gång snabbt førut och æven om jag var næra på att bli steril och blev från kørd av 9-åringar så var det kul! Så att Alex hade med sina cyckelskor så han verkar också ladda.

Nu ska jag inte gøra inlægget før stort, då orkar ni kanske inte læsa, och førmodligen ær alex hær snart ændå, borde nog gå ner till parkeringen nu med tanke på hur lite tid vi har på oss. Hoppas ni har det bra alla læsare och att ni fortsætter att besøka værldens bæsta Norge blogg allt eftersom vi fortsætter att leverara sann kunskap och vishet hær på nætet, och lite annat smått og gott.
                                              // John Elf och Alexander Syltetøy

Kommentarer
Postat av: GE

Skönt att det gick bra

2008-08-18 @ 17:11:40
Postat av: kaaaaaarre

va händer grabbar.. ni borde ladda upp lite bilder!

2008-08-18 @ 20:12:04
Postat av: John

Okej det ska vi, alex som är mäste fotografen får stå för bilderna på sidan. Men då vill vi att ni skickar komentarer till frågelådan!!!



MvH John <3 <3 <3

2008-08-19 @ 23:33:47
Postat av: Farmor

Har läst allt du skriver, intresant o kul på samma gång! Fortsätt skriva så har man lite kul läsning!!!!!!

2008-08-21 @ 14:04:38
Postat av: John

Hej hej är det inte cyber farmor som hittat hit, va kul att du gillar det, vi lovar att fortsätta skriva :) hoppas vi ses snart.

älskar dig pussar

2008-08-21 @ 22:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0