Varje onsdag men Dr. John

För några dagar sedan drogs min uppmärksamhet till ett av alla de brev som jag fått sen förra veckans inlägg. Brevet var skrivet av Fredrik Nicklasson från Umeå. Brevet var fullt av känslor och desperation och jag känner att jag måste hjälpa. Så här skriver han:


" Kära Dr. John, hjälp mig!

Jag har alltid varit intresserad av att spela och när pengar är inblandat blir jag som helt uppslukad. Det finns liksom en känsla inom spel som inte går att finna någon annanstans. När man sitter där vid pokerbordet och sätter in allt man har på en halv säker hand, då händer något inom mig. Pulsen stiger, rummet krymper och allt hår på hela kroppen ställer sig upp. För ett par sekunder känner jag en kick som inget annat kan jämföras med. Det är inte själva vinst chansen som ger mig kicken. Det är det att jag vågar ta risken. Ju mer pengar jag riskerar ju större blir kicken. Därför kan jag aldrig bli nöjd. Varje gång jag vinner kan jag satsta vinsten och få en ny, större, bättre kick. Nu har allt tagits ifrån mig. Jag har spelat bort min bil, mitt hus, mitt liv. Min fru har tagit mina barn och lämnat mig. Snälla Dr. John, jag vill inte leva så här, jag vill att det ska vara som innan jag började spela, då när jag var lycklig, när jag hade familj och vänner. Snälla hjälp mig, du är min sista utväg, snälla."


Svar:

Hej Fredrik

Självklart ska jag göra allt jag kan för att hjälpa dig. För att göra det ska jag tillämpa både mina kunskaper inom mattematik och psykiatri. Vad jag förstår på dig Fredrik, så har du en psykisk spärr som är ivägen för dig. Man behöver inte vänner för att kunna få pengar, men man behöver pengar för att kunna få vänner. Se det som något positivt att din fru lämnat dig, nu kan du lägga all fokus på ditt spelande. Rent mattematiskt så vinner man alltid tillslut. Sannolikhetsläran menar att du som försökt så mycket snart kommer få utdelning. Mitt råd är därför att nu börja höja insatserna. Det kommer inte bara ge dig en större kick, du kommer också att vinna mer. Bäst av allt vore om du kunde ta ett stort lån för att finansiera insatserna. När sen pengarna rullar in då kommer du att kunna köpa en ny bättre bil, och ett finare hus. Då kommer också brudarna att komma precis som magneter drags mot ett kylskåp. Så Fredrik, tappa inte fokus nu. Håll humöret uppe så ska du snart se att du får utdelning för ditt hårda slit.

                                            MvH Dr. John


Kommentarer
Postat av: Energiska N:et

Hej Dr. John!

Jag är en tjej från Svearike som undrar en jädrans massa om Norge. Men jag vill fråga om just det viktigaste och hoppas att du svarar.



Min första fråga är om man kan fråga flera frågor än en fråga i samma fråga?



Min andra, eller kanske den första fast riktiga fråga är om ordet, eller frukten Banan verkligen är "guleböj" i Norge eller om det bara är en myt?



Min andra riktiga fråga, kanske mer en önskning är ifall du inte kan be en Norsk sjunga en låt som du spelar in, på norska då, för att sedan redovisa här på bloggen?

I melodifestivalen sjunger de oftast på engelska så man hör inte den riktigt klingande norskan!



Tack för en bra blogg och bra frågespalt!

/Energiska N:et

2008-08-22 @ 13:17:00
Postat av: Stian Justsen

På spørsmålet om frukten banan, så heter det banan i Norge også. Så det med "gulbøy" er bare en myte.

2008-08-22 @ 23:05:44
URL: http://www.justsen.net
Postat av: Dr John

Hörru Stian, sköter du ditt så sköter jag mitt okej!

Självklart så kan man fråga flera frågor än en fråga i samma fråga, faktum är att antalet frågor en människa kan fråga i en och samma fråga styrs av individens uppfinnelserikedomshet. Antalet frågor en svensk person i genomsnitt kan fråga i samma fråga är cirka 7,89 medens genomsnittet för en norsk ligger på cirka 2,6.

Resten av frågorna överlåter jag till Frågelådans ”Fråga en norsk”. Men tack så jätte mycket för dina frågor och tveka inte att fråga igen om det är något du undrar över.



MvH Dr. John

2008-08-23 @ 00:10:26
Postat av: babben Elf

asså du är ju bara fööööör underbar <3

2008-08-23 @ 18:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0