Åh, vilken härlig dag - John skriver

Fan idag har varit en så jävla skön dag. Jag har typ varit glad sen sekunden jag vaknade. Typiskt en sån dag då inget kan sänka en. Skrattade till och med när jag slog mig för att jag insåg hur korkad och fumlig jag måste ha sett ut. Det är såna här dagar som man känner att man kan unna sig ytligare en kopp varm choklad i fika rummet eller en extra lång toapaus.


Väl på dass begrundade jag livet ur ett annat perspektiv. Jag tror att man ofta glömmer bort att uppskatta saker, såna vanliga helt vardagliga saker, för att man blir så van vid att det alltid ska finns där och så. Jag tänker inte på typ rinnande vatten i handfatet. Utan typ hur skönt det är att få gå på toa när man är riktigt riktigt bajsnödig. Såna små sköna stunder under dagen. Därför har jag gjort en lista över saker som är sköna under dagen men som man ofta inte tänker på, lite som en kom-ihåg-lista. Så här kommer därför "Johns kom-ihåg-lista över saker som är sköna under dagen men som man ofta inte tänker på". (Försök att verkligen minnas och känna efter för varje punkt som du läser.)


  1. Att bajsa när man är riktigt bajsnödig.
  2. Att höra väckarklockan ring (för att man ska upp och göra något viktigt) men inse att man kan ligga kvar några minuter till.
  3. Att få äta godis när man är riktigt riktigt godis sugen.
  4. Att somna i tv soffan när man kommer hem från skolan eller jobbet och sova i tre timmar eller tills någon sparkar på en å säger att det är dags för mat.
  5. Att kissa när man är riktigt riktigt kissnödig.
  6. Sex
  7. Att få ställa sig upp och sträcka ut ryggen när man böjt sig eller suttit i en konstig position jätte länge.
  8. Äta glass en dag när det är jätte varmt.
  9. Att få sätta sig ner på en stol när man gått jätte länge och vila benen.
  10. Att få dricka en kall läsk eller annan god dricka när man är sjukt törstig.

Det var egentligen allt som jag kunde komma på just nu. Om någon kommer på något mer så skriv det som kommentar till det här inlägget. Självklart kommer också en bonus video i genre med dagens inlägg.


Jill Jonssons cover på Ted Gärdestads Vilken härlig dag


Kommentarer
Postat av: farmor

John, du är så otroligt duktig komma på saker man inte tänker på, man tar det så för givet. En sak jag tycker om , sitta i solen o njuta av varm o go värme, vindar som smeker din kropp, en kall dricka i din hand o känna dofter som bara finns på sommaren!!! Det är UNDERBART!!!

Puss på dej min älskling!!!!

2008-11-13 @ 09:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0