Lite om vad som händer i världen...eh jag mer Son

Drygt två och en halv månad har nu flutit förbi och kvar finns inte så mycket tid att för mig och min rumskamrat dela med Norge. Så innan all tid är över tänkte jag, Alexander, använda ett par rader till att berätta lite om vad som händer för tillfället.

På vardagarna jobbar vi. Ena veckan från tidiga 6 till 14 och andra veckan 14 till 22. Båda dessa tider för med sig gott och ont. På den tidiga veckan går vi runt som zombies halva dagarna. Men det ger oss även tid att få njuta av lite ledig tid på eftermiddagarna. Medan vi sover bort ganska mycket tid på de sena veckorna så är vi lite mer utvilade också.

Vår fritid har vi fyllt med ganska mycket träning. John har tagit upp hockey här i Norge. Han spelar i ett lag i Moss, en stad ett par mil från där vi bor. Laget är nystartat och ganska dåligt men John har haft det kul ändå. Jag själv har sprungit ganska mycket. Utsikten från gatorna som ringlar ner mot vattnet är fantastisk och inspirerar till många mil. Så vi hoppas båda komma hem i ganska god form.

Annars pysslar vi lite med huset, lagar mat och fixar och donar. Vi har samlat på oss en hel del vuxenpoäng med lägenhet och bil och nu får vi skörda frukten. Men vi trivs i vårt egna hem, som oftast faktiskt är rätt väl städat.

Helgerna brukar vi lyckas fylla med diverse upptåg. Det har blivit lite fester, lite Sverige besök och lite smått och gott. Vi har lärt känna en bunt sköna människor här i Norge. Både inhemska och invandrade. Det kommer bli svårt att lämna dem här, för de har alla gjort ett avtryck i våra liv. 

Så just nu kämpar vi på med jobbet. Försöker njuta av att vara på en vacker plats, i ett trevligt land med trevliga människor.

För snart är detta äventyr nog över. Men inte hänger vi läpp för det, snart väntar nya äventyr. Nya upptåg. En värd att upptäcka.

Världen här kommer vi. John och Alex.

Var beredd!

Kvällsliga hälsningar från en liten by på den Norska landsbygden

Alexander

ps. slänger in en bild från helgen. Vann säger de på norska, vatten säger vi i Sverige.


  

Kommentarer
Postat av: Louise

Hej Alex, vilken trevlig resume du gav där.

Här i Sverige händer inte mycket, hösten är och med det alla fina färger på träd och löv, mysiga kvällar framför långfilmer och framför allt värmeljusen.



Det här är faktiskt min första kommentar på eran blogg. Jag är ju inte den som är den utan den andra, den som läser men inte skriver tillbaka.. Jag var aldrig någon bra bervkompis.

Men från och med nu ska jag bli mer aktiv. Det är aldrig försent att ändra på sig, you will be hearing more from me in the future!



Avslutningsvis vill jag bara säga att det är mycket fina bilder du/ni lägger upp!



have it nice, fågel bajs!

kram /Louise

2008-10-14 @ 14:26:45
Postat av: Alexander

Hej Louise!



Superkul att du kommenterade! det är ju aldrig för sent att börja...



långfilmer och värmeljus låter ju heltrevligt. ska se om jag och john kan anamma det konceptet de kommande månaderna. har du något bra filmtips du kan spontant dela med dig av?



lycka till med livet, plugget och hembränningen!



Kram Alex

2008-10-14 @ 23:14:48
Postat av: John

Vilket fint inlägg alex, man börjar nästan sakna norge fast vi inte har åkt hem än när man läser det :)



bilden är också helt sinnes, kanske inte i klass med mina bilder "Man på truck" och "Maxikaner utan baner", men oroa dig inte, jag ska lära dig aaaaallt jag kan ;)

2008-10-15 @ 21:54:54
URL: http://baralagomvilse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0