Daimstrut eller Pansarpung? - En berättelse av John Elf

I den lilla Norska byn Son bor, sedan en och en halv månad tillbaka, de två unga svenskarna John och Alexander. På dagarna jobbar de flitigt för ett företag som heter ASKO som plockare på deras lager. En dag när de klev in på jobbet hördes hur deras norska chef kallade till möte. Även om inte just John och Alex förstod vad som sagts så följde de med gruppen och samlades runt sin chef. Där tillkänna gav chefen att ett problem hade uppstått.


       -        "Två av plockarna inne på frysavdelningen har blivit sjuka" började han. "De behöver därför två ersättare. Jag undrar därför om det finns några frivilliga i gruppen. Kom ihåg innan ni räcker upp handen att det är mellan 25 och 30 minus grader inne på frys. Det är så vidrigt kallt att slemmet på ögonen fryser till is om man inte blinkar var tredje sekund."


Alex och John tittade med förvåning på varandra.


      -         "Vad sa han?" Undrade John

      -         "Is..." Sa Alexander som svar. "Det är det norska ordet för glass om jag inte minns fel"

      -         "Åh glass, fan va najs" Sa John och slängde upp handen i luften.


Alexander tittade på John och reflekterade för en sekund över varför ingen av de andra i gruppen räckte upp handen, men gjorde till sist samma sak han med. Och bara Alex förstod vad som var på väg att ske när de togs ifrån gruppen och in i en annan del av lagret för att pröva ut mössor, underställ, handskar, overaller och raggsocker. Allt John tänkte på var om han skulle ta en Daimstrut eller om han skulle välja en Päronsplitt.


Två snubbar i Frystöy

Kommentarer
Postat av: John

Wohoo! Titta där GE, en bild på Alex! Det ser man då inte varje dag ;)



Btw, där trodde jag fortfarande att vi var på väg att få glass och att de nya kläderna var en bonus inför vinter kylan...

2008-09-18 @ 00:44:04
URL: http://baralagomvilse.blogg.se/
Postat av: GE

Va snygga ni är! Hoppas att Ni fick lite extra kyltillägg.

2008-09-18 @ 07:20:04
Postat av: Stian Justsen

Hehe dumme john.. skulle ikke mer enn tanken på å få en is(glass) for å løpe inn der det er 30 minus grader. til GE, tillegget dem fikk var 7.- mer i timen. IKKE vært det.

2008-09-18 @ 10:57:04
URL: http://www.justsen.net
Postat av: Uffe

HAHAHA! Vad söta ni är den utstyrseln! :)

2008-09-18 @ 20:26:57
Postat av: John

hahah, skrattar bäst som skrattar sist Stian, vi jobba frys idag också, snart är vi hur rika som hälst moahahahaha

2008-09-18 @ 22:26:42
URL: http://baralagomvilse.blogg.se/
Postat av: Robert

HAHAHAHAHAHAHAAHa du kan få en glass av mig om du vill, pansar-pung speciale. Inga problem pojken min..

2008-09-18 @ 23:56:52
Postat av: John

säker på att inte maja blir sne då? hon blev ju inte helt överlycklig sist hon gick in på dig och mig in oljade och bara iförda... lr ah du minns...

2008-09-19 @ 01:28:36
URL: http://baralagomvilse.blogg.se/
Postat av: iron

HAHAH!! fan en björnfitta!! du tänkte lite på mig då iaf va? ;)



gölligt att du åkte te norge då ^^



ska kolla bloggen din lite !

pözz på görkan

2008-09-23 @ 19:21:28
Postat av: John

Hahah Iron-Micke! Ja hela dagen, tänkte ha på mig den sen efter också för att bli kännd som BF på lagret ;) så mycket saknar jag dig !



massa kyssar tutt-lisa min

2008-09-23 @ 21:23:04
URL: http://baralagomvilse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0