Världen är en konstig plats

Jag älskar listor. Man skulle kunna kalla mig en listoman. Lite sådär småfluktandes på listor mest hela tiden är jag.
Dagens lista är är från UNWTO, FNs Turism Organistation (se sid. 9), och listar världens länder i ordning efter hur många turister de tar emot per år.
Överraskad blev jag när jag tittade på denna långa vackra ordnade textmassa. Lite över att Frankrike toppar. Lite över att Sverige finns med på top-50. Men mest överraskad av att Ukraina är världens 9:e populäraste land!
Faktum är att Ukraina tar emot mer turister än Australien, Brasilien, Indonesien och Indien gör; Tillsammans!
23 Miljoner turister kan inte ha fel. Det är Ukraina som är the new Hawaii.
En väg i västra Ukraina. Nya mekkat för charter-bolagen.

/Alexander Dangler

Kommentarer
Postat av: Firre

Ukraina är faktiskt riktigt trevligt ställe!

Grymt underskattat

2009-10-12 @ 17:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0