Fredagen den 13:e...läskigt värre.

Första dagen på resan. Jag tar planet ner till Dubai från Stockholm.

Sätter mig ner i planet och börjar få ovanligt många blickar från passagerarnen framför. Inte ser jag väl så suspekt ut i min huvudtröja tänker jag. Blickarna fortsätter dock att komma.
Sedan vänder sig killen om och frågar mig om jag gått på Södra Latin. Jo det har jag svarar jag, varpå det visar sig att det var en kille från en parallelklass.

Världen är allt liten. Vilket fick mig att tänka på en gång jag var i London för några år sedan. Vid en guidad tur fick jag då veta att vem som helst i hela världen kan ställa sig på Picadilly Cirkus, och det kommer inte ta mer än 15 minuter i genomsnitt innan de stöter på någon de känner.

Hybrisguide i London må hända. Men jag proklamerar nu flight YP3319 Stockholm - Dubai som platsen där man möter vänner och bekanta.

Testa själva. Det lilla jag har sett av Dubai på vägen från flygplatsen verkar definitivt värt ett besök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0