A Brand New Me

Min mejlkorg är alldeles överbelamrad av anti-semitiska hatmejl från bipolära apatiska barn i Afrika som varje dag följer min blogg och som den senaste veckan i förtvivlan funnit den ouppdaterad. Därför vill jag nu be om förlåtelse till Omumber, Simba och Karumbe och alla andra för att jag inte kunnat stilla ert outtröttliga sökande efter kvalitets journalistik. 

Det var efter en, tyvärr alldeles tråkig och dramafattig, flygtur till Manila som jag insåg att den ihoplappade jag inte längre höll ihop. Tejpbitarna hade börjar lossna. Klistret torka ut. Jag var på väg att falla isär.

11 dagar på sjukhuset i Manila. 3 stycken röntegen. 1 Magnetröntgen av hjärnan. 1 Elektriskt shocktest. 1 hörseltest. 1 Akupunkturtest. 7 Blodprov. 264 liter dropp. Och så 18 timmar i ett öändligt trångt och extremt ensamt rör.

När jag sedan rullade ut från sjukhuset var jag en ny man. Det var så min läkare presenterade det i alla fall. En helt ny man. Det är det jag är nu.

/Alexander Dangler, en helt ny man


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0