Om man nu glömt att man bor i Sthlm...

Om man nu hade glömt att man bor i Stockholm när man klev av tunnelbanan i Skanstull så fick man snabbt en påminnelse. Denna konversation utspelade sig mellan mig och den trevliga, söta men ack så Stockholmska mäklartjejen;

Söta Mäklartjejen: Det där är sån där Kaffe Latte färg som var supermodern i början av 2000-talet.
Jag: Haha. Ja, men den ser ju helt okej ut. Det är tur att det inte är sån där tvådelad tapet med en bord mellan som var superpopulär i mitten av 90-talet.
Söta Mäklartjejen: Haha. Ja de är verkligen ute! Men om man åker utanför Stockholm, typ till förorten, så har folk fortfarande såna.
Jag: Vilken tur att jag aldrig lämnar Söder då!

Observerat av Alexander Dangler i en alldeles underbar lägenhet i hjärtar av söder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0