Ett kravfyllt samhälle

Imorgon går Strömstadmilen av stapeln. En löptävling i vackra Bohuslän där både norrmän och svenskar samlas för att plåga sig igenom 10 kilometer.
Självklart ställer Alexander upp. Och som vanligt när det vankas ifyllnad av formulär på internet kommer de lite udda förfrågningarna fram.
I kommentarfältet till tävlingsanmälan;
"Hej!
Jag har i mitt statistikprogram på datorn lyckats dra slutsatsen att av all de tävlingar jag ställt upp i har de bästa varit de där jag har haft en nummerlapp med två stycken i primtal på. Det andra primtalet större än det första. T ex. 317 eller 113. Jag ber därför om att få även ett liknande primtal i denna tävling.
Med vänliga hälsningar
Alexander Dangler"
Nu ligger jag i sängen och vilar mig i form inför loppet imorgon. Nummerlappen plockar jag upp imorgon. Nummer 519 fick jag. Nu kör vi!
/Le Routard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0