När varje dag är en Söndag

Nyss inhandlade konstverk skulle idag skickas hem med posten till moderlandet. Så på en puttrandes moped spenderade jag hela dagen med att åka fram och tillbaka till öns igenbomade postkontor.

Tillbaka vid min bungalow frågar jag undrandes en Thailändare varför det var stängt på posten.

Han funderar ett par sekunder. Slänger ett öga över axeln och svarar glatt. Det är helg!

Men det är ju måndag tänker jag och gör han uppmärksam på detta faktum. 

Jo... Men siffran är ju röd, pekar han bestämt på den strandpyntade kalendern. Det stämmer. Siffran är röd.

Vad är det för helgdag? frågar jag och hoppas att det var något viktigt som fick mig att inte kunna posta mina dyrbara skatter.

En axelrykning får jag till svar. Ingen aning. Men vi firar det ikväll. Skrattandes går han där ifrån och fortsätter sina förberedelser inför kvällens party.

Jävlar vilket party det ska bli. Här fan ska firas röd dag!

/Le Routard

Kommentarer
Postat av: karoline salomonsson

hej sma pojkar. vad roligt ni har det i thailand..just det , thailand. varfor har ni inte informerat er gamle arbetskollega att ni befinner er pa dessa breddgrader??? jag vil ju mota upp er. sluka en bucket och bli sadar lagom asko-galen. sammanstrala helt enkelt. maila mig for tusan! [email protected]

2009-04-07 @ 13:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0