Nu går jag.

Flyget steg från Bangkok och tog mark i Chiang Mai idag, Thailands näst största stad. Här sitter jag nu och inväntar världens största vattenkrig. Den 13-15 April infaller nämligen det Thailändska nyåret som högtidsmässigt firas genom att alla beter sig som 6 åringar och kastar vatten på varandra.

Chiang Mai ska tydligen bjuda på några av de bästa vatten slagen skådade i detta land. Men i väntan på att bli dyngsur så har jag bestämt mig för att fly staden några dagar. Jag snörar på mig skorna och vandrar ut i vildmarken imorgon för att träffa lite infödingar och känna mig mer som hemma.

Glad påsk!

Alex


Kommentarer
Postat av: Petra Ahlsten

Tycker om det du skrivit! Underhållande att se en del nyttiga grejer och inte bara det generella grejerna som man kan se om hela tiden. ;)

2010-11-29 @ 18:20:00
URL: http://jade.se/reseerbjudanden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0