Packat och klart

Bollywood here I come! Nu har jag bokat min expedition. Ordet resa kändes förlegat och omodernt så jag tilltog det lite mer trendiga 1800-tals ordet Expedition. Så på fredag tar jag mitt pick och pack och flyger till Dubai. För att sedan på Söndag bege mig vidare mot Bombay.

I mitt eviga slösurfande lyckades jag såklart sedan hitta nedslående nyheter. För på TravelNews presenteras statistik som visar att både Dubai och Bombay ligger på listan över världens 10 dyraste städer att övernatta i. Kul tänkte jag och började leta efter bra tältplatser på google earth.

Men nu ska jag bara vara lycklig för äntligen kommer jag iväg. Men lite småpirrig är jag. Min ormfobi botades inte genom att lusläsa igenom alla Wikipedia artiklar som fanns i ämnet. Så nu får jag istället leva med min fobi, medvetandes om att den dag jag faktiskt ser en orm kommer jag veta exakt hur stor risken att dö kommer att vara...

Nej, nu ska jag laga lite käk. Sedan ut och shoppa provianter och förnödenheter. 

/Alexander






Kommentarer
Postat av: Karim

Nice! Hör av dig om du behöver lite sightseeing ;) Förresten, om du är rädd för ormar bör du inte tälta i Dubai :D Såg en under matbordet på en beduin safari i öknen.. Haha +971501142988 /Karim

2009-02-09 @ 15:17:34
Postat av: Snygg- Mini

Heej! Fan vad roligt att du äntligen kommer iväg :)

Jag väntar med spänning efter intressanta historier efter vägen!

Ta hand om dig och lycka till :)

2009-02-09 @ 23:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0