Är det där Lennart?

Jag är inte knivskuren än. Så jag borde inte klaga. Men mitt besök i Manilla, Asiens bakgård är inte direkt en dans på rosor.

Mitt första intryck av vandrarhemmet jag sover i var dess uppenbara avsaknad av kvinnor. Den senare uppenbarelsen var de män som stannar här verkar vara mer på jakt efter potentiella livspartners än vackra  vyer. "No Sex-Tourism" skyltarna (Ja, det finns flera) verkar inte ha avskräckt det gäng av äldre män som i eftermiddagssolen sitter på den gemensamma balkongen och diskuterar planer för framtida förhållanden.

Jag ska försöka fly denna stad snabbt. Upp mot bergen i norr och förhoppningsvis mer vackra vyer och färre gubbar.

/Alex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0