Fan va jag längtar hem

En simtur under den stekande solen vid den vitsandade  stranden kallad Lonely Beach stötte tre ensamma pojkar på en mycket suspekt man. 

"Fan va jag längtar hem!" utbrister den tatuerade och lite halvt kriminella mannen till oss när vi simmar förbi.

Mer liknande en Dany Trejo än en Svensson blev vi alla smått förvånade av att han verkade vara svensk. Även om den enorma Suomi tatueringen på vänsterarmen tydde på annat.

"Äh, jag har varit här i guljävlarnas land i 6 månader nu och jag längtar bara efter svensk mat. Jag drömmer om nätterna att äta kebabpizza på syltan i Huddinge" 

Hans mage visade klara tecken på att många mål förvisso hadde införskaffats där. Men kunde denna rasistiska halv-indier verklige mena att en kebab i Stockholm var värd att byta mot den goda maten och de sköna dagarna i detta paradis.

Några timmar senare har solen sänkt sig och mörkret börjat dölja den röda hyn vi alla tre arbetat upp. Magarna våra har börjat kurra och det börjat bli dags för ett mål mat.

En begrundande John lyfter ögonen från menyn.

"Fan. Jag saknar pizza lite ändå..."

Även paradiset har sina baksidor.

/Le Routard



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0