Frågelådan - Varje onsdag med Dr. John

Som ett tecken från ovan så är Internet mirakulöst tillbaks precis i tid för Dr. John att besöka sidan. Här är han idag för att besvara era frågor. Vi på Frågelådan vill återigen uppmana läsarna om att skriva in sina egna frågor, antingen som kommentar på bloggen, eller som mail eller som ett brev till Sonsveien 11, 1555 Son, Norge.


Som sagt det är onsdag och vi lämnar nu över bloggen till Dr. John...


Hej alla läsare det är jag som är Dr. John. Jag vill först och främst tacka för att jag får chansen att nå ut med min expertis inom alla tänkbara områden till så många läsare. Jag tänkte börja med att läsa upp ett brev från Marie Axelsson från Uddevalla, hon skriver så här.


" Hej Dr. John! Jag behöver verkligen din hjälp. Det är nämligen så att jag för två månader sedan blev dumpad av min kille som jag varit ihop med i två år. Under vårt förhållande så tappade jag kontakten med nästan alla mina vänner och la all energi på min pojkvän Robert. När han sen gjorde slut hade jag ingen att prata med och ingen som kunde lyssna på vad jag hade att säga. Allt jag hade var vår hamster, Mosse, som vi förut ägde tillsammans, så jag började prata ut med honom. Först trodde jag att jag aldrig skulle komma över Robert, men med Mosse känner jag att jag har så mycket mer. Vi har massa gemensamma intressen och gillar verkligen att umgås med varandra. Varje gång jag är med honom känner jag mig säker och lugn, och när jag tänker på honom blir jag varm i kroppen och det liksom pirrar i magen. Nu är jag rädd att jag har blivit kär i Mosse. Nu vet jag inte vad jag ska göra, jag vill så gärna berätta hur jag känner men Mosse har en väldigt sluten hamster-personlighet, han pratar inte så gärna. Samtidigt är jag lite rädd för hur han ska reagera och vad som kommer hända med vår relation om han inte känner likadant. Dr. John är det fel på mig? Allt känns ju så rätt. Snälla hjälp mig.

                      Hälsingar Marie! "


Svar:

Kärleken är blid, som man säger. Självklart är det inte fel på dig Marie. Jag är säker på att Mosse har väldigt många fina sidor som många människor saknar och om du känner att du älskar honom för det så tycker jag bara att det är vackert. Självklart är det rätt att prata ut med Mosse, men han är förmodligen inte sluten, det är nog bara det att han inte kan prata människospråket, det är det väldigt få hamstrar som kan. Men det finns vissa människor som kan tala djurspråket. Kanske har du sett filmen "Manen som kunde tala med hästar", om du ringer honom och ber honom tala med en häst, så kan sedan hästen tala med Mosse, så kan Mosse sen berätta hur han känner för hästen, som sen säger det till mannen som sen kan prata med dig. För att ha en fungerande relation med en partner måste man kunna kommunicera och prata med varandra. När ni klarar av det kommer ni med all säkerhet leva lyckliga i alla era dagar. Hoppas mitt svar var till din hjälp och lycka till med kärleken, Marie.

                     - Dr. John


Kommentarer
Postat av: Mamma Elf

Älkade son, nu kan Dr Phil slänga sig i Värtan (eller Atlanten möjligen). Han lär inte ha en chans efter med tanke på dina rådgivningstalanger....



Pussar och kramar i massor!

2008-08-14 @ 16:35:37
Postat av: Becka

Hahaha..kul att ni har en blogg! skrattade mig igenom inläggen.

Lova att inte bli norsk! =)

2008-08-14 @ 19:22:28
Postat av: Becka

Hahaha..kul att ni har en blogg! skrattade mig igenom inläggen.

Lova att inte bli norsk! =)

2008-08-14 @ 19:24:10
Postat av: Dr. John

Nä det är så sannt, jag är i en annan klass helt enkelt. Jag vill ju inte skryta på något sätt... men jag är ju bättre än alla andra.

Kul att ni uppskattar det i alla fall :)



pussar <3

2008-08-14 @ 21:33:21
Postat av: N

Annars har vi ju Dr. Kossmoss som kan tala direkt med hamstern Mosse, Han kan det. Han har också en kastrull på huvudet.

2008-08-22 @ 13:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0