Här i den svinkalla norden

Back in the game! Nu har vi dygnsrytmen uppe igen efter en lång natts sömn. Som sagt så fick ingen av oss mycket sömn under helgen som var. Själv sov jag en timme, inte mycket till skönhetssömn men å andra sidan så är det häller ingenting som jag behöver.


kallt

När vi kom ut till Robert efter jobbet insåg vi att vintern var nära eftersom hela han hade frostat igen. Tur att våra vinter däck kommer i helgen.
// John


Dagens norska:


Fjærn deg! Gå væck! [fjärn dej, gå veck] - Kanske inte den mest användbara frasen på din semester i Norge men ganska vanlig i ett överbemannat lager. Översatt tillsvenska är "Flytta på dig, gå din väg". "Fjærn" kan också betyda "Ta bort" eller "Försvinna". Man kan tillexempel säga "De må fjærnes her fra før mandag" vilket betyder "Det måste försvinna här ifrån innan måndag".



Dagens Robert:


John - Min sysrra är 91a.

Mössan - Mmm

Neville - Min brosha är också 91a

Mössan - Fan Niklas, nu sänkte du stämningen, tryckte ju ner hela ståndet.



Dagens Youtube:


Bestefar og jeg, en briljant sketch av Grotesco. Vinnare av både Guldtryffeln och Græstuvan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0