Veckans Nyhet - La da da, da da da da....(vissling)

Hämtar vi från DN (http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=832144) som  skriver om den saudiska schejken MUHAMMAD al-Munajid. Tidigare Diplomat i USA och nuvarande pastor inom Islam gick Al-Munajid tidigare i veckan ut med en dödsdom. Hurvida Al-Munajid tänker investera någon tid i att hitta den dömde återstår att se då det visar sig vara en mycket svårfångad person, nämligen Musse Pigg.

Enligt den Saudiske schejken är möss "Satans utsända" och därtill hör då allas vår Musse Pigg. Därför har nu schejken sänt ut en fatwa, som är ett juridisk utlåtande inom den muslimska tron. För troende muslimer ska fatwan ses som en vägledare i hur man ska leva livet. (se http://sv.wikipedia.org/wiki/Fatwa)

Här i Norge sitter vi dagarna i ända framför Disney Channel och väntar med spänning på om Musse en dag ska bli bortrövad. Hoppas bara det inte händer när vi är på jobbet....

Vi avslutar med en video som även den handlar om oromantiska möten. 





Kommentarer
Postat av: John

HAHAHAHAH fan va otippad :D

2008-10-03 @ 12:56:01
URL: http://baralagomvilse.blogg.se/
Postat av: Karin

hallå i hålet! detta var mycket intressant och jag kan hålla er informerade, då ni är på jobbet, om det skulle hända något spännande på disneychanel. för jag lever nu mitt liv med att äta pepparkakor, dricka mjölk och titta på disneychanel. haha

hur är jobbet utan mig och tove då? bättre än någonsin? höhö

händer det något trevligt en helg i norge som denna då? pöss och kram jan banan

2008-10-03 @ 13:03:08
Postat av: John

Hahaha fan va kul, jag sitter med pepparkakor framför mig nu också, men kollar inte disneychanel, det var något tråkigt på just nu :P

Jobbet är väldigt väldigt tomt, känns som om lite av magin är borta :(

hahaha nä vi har skrivit upp oss på extra jobb på lördag :P men det blir kanske fekke i halden i helgen, och hockey match på söndag. har ni sökt någe nytt lr?

pussar å kramar (K)

2008-10-03 @ 21:38:54
URL: http://baralagomvilse.blogg.se/
Postat av: Karin

pepparkakor är gött :)

haha ja jag kan tänka mig det, asså extra jobb på lördag, behövs det verkligen? höhö

oh najs. ja vi har sökt en del. va på ett bemanningsföretag i norge i torsdags som verkade väldigt bra, och kunde nog fixa något gött jobb. förhoppningsvis. så får hoppas på det bästa.

har ni msn eller så kan vi kirra lite gött snack om vad som händer i våra skilda världar :) haha

puss och kram!

2008-10-03 @ 23:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0