Det är onsdag igen och ni vet alla vad det betyder... Dr. John!!!

Hej hej kära läsare. Som sagt det är onsdag igen och jag är på plats för att besvara era frågor och dela med mig av min kunskap och visdomhet... Idag har jag tänkt att ge svar på en något mer generell fråga, något som alla undrar över. Läsarfrågan kommer idag åter igen från Moss, den lilla norska staden som är mest känt för kraftig inavel. Författaren till brevet heter Andreas Syvertsen och han skriver så här:


(OBS! Brevet är översatt från halvtaskig norska till helt okej svenska)


"Hej Dr. John!

Du rockar fett tycker jag. Jag har tänkt på en sak som jag undrat väldigt länge över, nämligen varför bajs har just färgen brun. Jag har suttit och experimenterat massa hemma och kommit fram till att det inte spelar någon roll vad jag äter, mitt bajs blir alltid brunt ändå. Falukorv i ugnen blir brunt bajs, pannkakor med sylt blir brun bajs, en gräddtårta blir brunt bajs... eller ibland blir det grönt men mamma säger att det är för att jag inte tål mjölkprodukter. Men varför är det så här? Varför blir mitt bajs alltid brunt?

Tack på förhand Dr John, du är tjockt med cool!

P.S Det här brevet har jag skrivit alldeles själv."

                      Hälsningar Andreas Lund Syvertsen - 24 och ½ år



Svar:

Tack Andreas för det fina brevet, vad duktigt du är som skrivit helt på egen hand. Angående din fråga så måste vi resa långt bakåt i tiden för att finna svar, enda tillbaks till stenåldern faktiskt. Det är nämligen så att människan i alla tider tycket att bajs är något äckligt och verkligen inget som man vill stoppa i munnen. I människans begynnelse så hade nästan alla människor olika färger på bajset, vissa hade blått andra hade grönt osv. Men det fanns vissa nackdelar med att ha tillexempel grönt bajs. På den här tiden var nämligen människorna samlare och jägare och maten bestod ofta utav grönsaker och annat grönt från naturen. De människorna som hade grönt bajs tyckte att grönsaker påminde om deras avföring och ville därför inte ha av den maten. Men det var ont om mat på den här tiden, så de som inte åt upp svalt ihjäl och dog. Lika så var de för dem med rött bajs, de ville inte äta kött, och de med blått bajs kunde inte dricka vatten. Det slutade med att bara de som hade brunt bajs kunde äta all mat och de var bara dem som överlevde. Det är alltså den så kallade evolutionen som gjort att vårt bajs har den färgen den har, därför spelar det ingen roll vad du äter, ditt bajs kommer förbli brunt. Hoppas det räckte som svar för dig. Fortsätt att experimentera där hemma och hälsa alla dina släktingar i Moss.

                                                                 // Dr. John


Kommentarer
Postat av: Stian Justsen

Så utrolig bra fantasi du har John. At du klarer å finne på alt dette ;)

2008-09-10 @ 16:06:23
URL: http://www.justsen.net
Postat av: Regular John

Dr John har pluggat hårt i många år för att uppnå den visdomshet han besitter idag. Hur är det med ryggen btw? måru båttre? Vilken gripande blogg du har, kännde att den verkligen talade till mig :)



pöss

2008-09-10 @ 16:46:25
URL: http://baralagomvilse.blogg.se/
Postat av: Stian Justsen

Hehe du må trykke på fingeren da :)

Ryggen er vel litt bedre, kjenner at det er vondt enda, men det går nok over. Er nok tilbake til Fredag for dette er KJEDELIG......

2008-09-10 @ 17:22:29
URL: http://www.justsen.net
Postat av: John

Ahaaaa, nu förstår jag :)

okej, men hoppas du mår bra på fredag då. du kanske kan stämpla dålig dag även om duint är hundra. hahah hur kan det var segt, du har ju Battlefield ;) se i alla fall till att du är bra tills den 20de, vi ska köra fotboll då :D

2008-09-10 @ 17:39:59
URL: http://baralagomvilse.blogg.se/
Postat av: Stian Justsen

jeg har bmx løp i moss den dagen. Så hvis jeg skal være med på fotball må dette bli etter bmx løpet.

2008-09-10 @ 23:25:30
Postat av: John

aså Stian du måste lägga ner de där me BMX, det är bara nördigt, du kommer aldrig få brudar på det

2008-09-11 @ 14:31:21
URL: http://baralagomvilse.blogg.se/
Postat av: Stian Justsen

Hehe trenger ikke å få fler brudar. har jo deg.

men jeg vil være med å spille fotball også, men må gjøre ferdig bmx løpet først.

2008-09-11 @ 15:44:10
URL: http://www.justsen.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0