Om man kan äta myror, så varför inte?

På en promenad på kvälskvisten stötte jag på vakten som vanligtvis står utanför huset där jag sover om natten. Vi morsade på  varandra och småpratade när vi gick nerför gatan. Samtalet ledde som så ofta när man pratar med asiater ganska snabbt till ämnet flickvänner och mer specifikt min brist av en.

Ganska frammåt och påträngande, men ändå med en hjälpsam avsikt förmodar jag, föreslog vakten att jag skulle gå och "köpa" en flickvän på klubben vi precis paserat. Jag tackade för att han ville hjälpa men sa att jag nog inte gillade iden med att köpa flickvänner. Han protesterade ivrigt och försökte grundligt förklara att dessa flickor inte var proffisionella utan endast jobbade extra där. De var bara studerande i min ålder som tjänade lite vid sidan av och att jag säkerligen skulle gilla dem.

Jag vände mig mot honom och han log.

Du verkar veta mycket om dessa flickor? Vad säger frugan när du går dit?

Han höjde handen framför munnen. Formade ett litet osynligt blixtlås. Så drog han igen. Log ännu bredare och svarade.

- Schhh.... I don't tell her about it....

/Alexander Dangler

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0