Framtida planer

Alice: Would you tell me, please, which way I ought to go from here?
The Cat: That depends a good deal on where you want to get to
Alice: I don’t much care where.
The Cat: Then it doesn’t much matter which way you go.
Alice: …so long as I get somewhere.
The Cat: Oh, you’re sure to do that, if only you walk long enough.

En konversation från boken Alice i Underlandet av Lewis Carrol.

Nu har jag hittat hem känns det som. Stranden, Indierna och maten börjar kännas hemtam. Framförallt har jag börjat trivas.
Det expoaterade och skitiga Goa som till en början mötte mig har börjat tyna bort och fram kommer en helt annan bild. En gemytlig och trevlig stämning.

Jag spenderar dagarna på stranden läsandes och badandes. Emellanåt varvar jag med en bit mat på något av de otals strandkafeerna. Jag tar en fiskgryta på traditionelt Vindaloo vis som är så typiskt för Goa. Mannen som serverar maten försäkrar mig om att den inte är starkt, men min tunga vill annat. God är den definitivt dock.

Nu har jag börjat planera lite smått för mina framtida eskapader i Indien. Ligger med Lonely Planet på magen och spejar ut platser, aktiviteter och annat att ta finkamma på min resa mot norr.
Ser ut att bli en resa upp till Dehli, Agra, Varanasi och Calcutta i de mer norra delarna av Indien. Ska försöka dyka ner mer i kulturen, kanske se mer av hinduismen, yoga och ge ett försök till att lära mig laga den goda maten.

Indien är ett stort och spännande land med ofantligt mycket att se. I mina utbyten med andra turister har jag blivit så inspirerad att resa vidare att det nu känns som om jag måste hålla tillbaka för att inte bli helt lost i Indien.

Det finns en hel värld till där ute och om jag ska hinna med att se lite av den också så måste jag nog dra vidare. Mot mitten av Mars har jag som tanke att börja dra mig mot södra asien och göra lite klassiska backpacker fotspår på min karta.

Alexander


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0