Uppdraget; Manila Edt.

Uncle Alex wants YOU! Nej, det här är ingen kontakt annons.

Det finns en bok som heter "Uppdraget; Boken som kommer förändra ditt liv". Boken innehåller ett antal uppdrag som läsaren måste genomföra, en slags sanning eller konsekvenslek i bokform, fast utan sanningar och ofast mer rumsrent.

Nu har jag en ide! 

De kommande tre veckorna kommer jag tillbringa i Manila, huvudstad i Filippinerna. Jag vill nu att du ska hjälpa mig göra dessa tre veckor lite mer spännande.

Tillsammans ska du och jag göra vår egen Uppdraget bok. Ni läsare av bloggen får skriva i kommentarerna era uppdrag och sedan kommer jag utan någon slags hämning kasta mig över dessa och rapportera tillbaka till er med bildbevis eller filmer.

Era uppdrag kan vara galna, utmanande, extremt orumsrena eller politiskt inkorrekta. Jag är testdockan. Ni är förarna.

Så skriv in uppdrag. Be kompisar. Fråga kollegerna vid fikabordet när samtalet dör ut. Skapa något coolt. Var med och bidra till kanske vår generations mest ikoniska kulturprojekt. 

Uppdraget; Manila Edt. Du, jag och ett uppdrag.

/Alexander Dangler


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Tjena Alex!

Mitt uppdrag till dig är att sjunga låten Ta mig till havet (Peter Lundblad) http://www.youtube.com/watch?v=50k98PNHIyw på gatan i Manilla. Uppmuntra gärna folk som passerar att sjunga/gunga med.

Ser fram emot resultatet =)

2009-07-24 @ 18:27:37
Postat av: Loua

Oh my, hur kommer det sig att du blev fast i Filippinerna? Vad hände? Var det bara hälsan som sa upp kontraktet? Var är du nu?



Du är ute efter att använda dit nya liv till fullo antar jag.? Well I got something for you.



Uppdrag II

Gå på en nattklubb eller närmaste gatuhörn efter kl.23, plocka upp en tjusig nattfjäril. Försök bete dig som om du skulle köpa henne som en vanlig kund. Ta henne till ditt hotell rum, be henne röka en cigarr medan du förbrukar en slickesticka. Filma det så att ni båda syns på bild. Iakta varandra. Betala tjejen.



Målet är att göra en filipinsk prostituerads arbetsdag lite roligare och enklare.



looking forward to art,

Loua

2009-07-25 @ 19:44:01
URL: http://www.baluns.wordpress.com
Postat av: Loua

Oh my, hur kommer det sig att du blev fast i Filippinerna? Vad hände? Var det bara hälsan som sa upp kontraktet? Var är du nu?



Du är ute efter att använda dit nya liv till fullo antar jag.? Well I got something for you.



Uppdrag II

Gå på en nattklubb eller närmaste gatuhörn efter kl.23, plocka upp en tjusig nattfjäril. Försök bete dig som om du skulle köpa henne som en vanlig kund. Ta henne till ditt hotell rum, be henne röka en cigarr medan du förbrukar en slickesticka. Filma det så att ni båda syns på bild. Iakta varandra. Betala tjejen.



Målet är att göra en filipinsk prostituerads arbetsdag lite roligare och enklare.



looking forward to art,

Loua

2009-07-25 @ 19:48:25
URL: http://www.baluns.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0