Överfallsalarm, pepparsprej, vitlök; check

Jag är skuggad. Kanske är det min inblandning i KGB. Kanske mina uppdrag som lönnmördare i mellanöstern. Jag vet inte. Men någon, eller något, vill skrämma mig.

I kommentarer avsedda att skadeskjuta har jag ack spelat schack med döden. Anonyma, ändå förkroppsligade genom en kvinnogestalt. De har varit subtila, ändå tydliga. De har varit personliga ändå distanserade. De har varit proffisionella. Avsedda att hota. Avsedda att döda.

Hon kallar sig Elin. Hon tar utan att ge. Hon dödar utan ett spår. Hon är som Alladin på sin matta. Som Peter Pan med sin flöjt. Jag vet inte vem hon är. Men när jag får reda på det. Då är hon Min!

Jag sover med en vitlök under kudden. Allt för att försäkra mig om min egen säkerhet.

En dag ska hon bli min. En dag....

/Alexander

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha! Som ett lejon, som ligger och väntar in sitt byte, eller rätt tillfälle att visa framtassarna. Hemligheten är att klia lite under hakan ;)

2009-06-13 @ 14:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0