Paradisets sjukstuga

Vi sitter på den (bak)fulla båten från Koh Phangan. Min tå har, som så många gånger förr blivit nersliten av min klantiga gång. Den är sprucken och lite småblodig. Mer passande en kombatant i en strid eller en bergsklättrare i för små skor.

Jag visar upp den, i hopp om att få någon slags sympati, för min medresenär; en nergången sliten ung man.

Han tittar hånfullt på tån. Fnyser lite.

"Du killen" säger han nästan lite faderligt. "Jag är säker på att min doktor kommer säga att jag har AIDS, Malaria OCH hudcancer när jag kommer hem. Så jag skulle inte oroa mig så mycket för det där om jag var du..." Så log han mot mig.

Mina problem var ganska små i det nya ljuset. Så jag log tillbaka. Glad över att ha sluppit paradisets sjukstuga hittils.

/Alex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0