Hejdå, Bangkok!

Idag lämnar jag Bangkok, troligen för sista gången. Första gången jag kom hit hatade jag staden. Med tiden och dagarna jag har spenderat här har jag börjat gilla den mer. När jag idag bokade min bussbiljett härifrån så kändes det nästan vemodigt att lämna. Brodern och systern som äger den lilla shoppen där jag köpt alla mina resor hälsade mig trevlig resa och på gott återseende. När jag sa att jag troligen inte skulle återvända ställde de sig båda upp, tog min hand och sa att de skulle sakna mig. Jag kommer sakna dem också. Sakna dem och alla andra människor som har fått mig att helt byta uppfattning om denna kaotiska stad. Bangkok är som hemma fast borta. Som en gammal kompis lägenhet ungefär. Det känns hemtamt på något sätt. Nu är det dags att vandra vidare dock. Mot paradiset i söder.

/Alex

Bilderna nedan är från Mui Ne i Vietnam. Från en mycket sandigare plats.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0