Klart man kommer in....

Jag har dykt ner i backpackernas Stureplan. På en gata kantad med små t-shirtsäljande stånd och fylld med ryggsäcksklädda ungdommar. Jag är mitt i smeten. Backpackerkulturens nav. Jag är i Thailand. På Khoa San Road.

Det här skulle kunna var paradiset för en kille som nära svältigt sig igenom det fattigaste av länder. Här finns allt som finns på gatan hemma i stan, där jag bor. Här finns 7-eleven. Här finns BK. Donken. Dygnetrunt öppna internetcafeer. Massagekliner och trendiga barer. 

Tyvärr känns det som en tillrättalagd vardag. Det känns som ett hem iväg från hem. Äventyret som jag ridit på är borta. Min India Jones inspirerade livsstil som bortblås. Helt plötsligt är jag en jävla Svensson igen.

En ensam Svensson.


För man skulle kunna tro att ett ställe fullt av undommar med drömmar om en palmkantad strand skulle vara som en matchmakingsite i relationsskapande. Men det är det inte.

Khoa San är som tjejernas omklädningsrum i 9:an. Inte för att jag spenderade mycket tid där. Men jag kan tänka mig.

Här är man ingen om man inte vet alla öar som finns i Thailand. Man är ingen om man inte varit på minst 23 stycken full moon parties. Man är ingen om man inte känner cheerleadern som byter om i hörnet.

Så står man där. Naken, nyduschad och utan vänner. Alla andra har större bröst än en själv och man känner att man inte riktigt är en i gänget. Man är inte som mobbade Lisa. Som aldrig skulle få en kille och är jätte tjock. Men man önskar man var en av de coola istället. Istället för att vara en Outcast.

Kaste det är dags att söka sig till andra gäng. Bli medlem i filmklubben. Den som träffas på lördagar. Kanske det är dags att fly Thailand. Redan nu. 

Söka mitt India Jones liv på en mer oborstad gata. Där 7-eleven butker inte agerar gatubelysning om kvällen och där McDonalds inte är ett natthak.

Kanske borde jag dra snart. Jag och min ryggsäck. Skumpiga bussar går åt alla håll. Det är bara att hoppa på och se var man hamnar.

/Le Routard



Kommentarer
Postat av: Joel

Tva mycket valskrivna inlagg. Riktigt kul att lasa. Hoppas att Thailand borjar behandla dig battre. Tar du dig over sjon sa har du alltid tva polare har. Ha det finnemang. Kram och smek!

2009-03-21 @ 18:39:29
URL: http://bellaojoel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0