Det är gay att blogga....

Men jag är ju lite gay så här kommer ett HBT-inspirerat inlägg. Igår när jag lyssnade på radion hörde jag nämrligen om det allra senaste inom bögvärlden, nämligen asqueer.
Vi har länge haft homosexuella som lobbat för att få gifta sig i den kristna kyrkan. Vilket visat sig framgångsrikt. Detta har nu banat väg för en mindre grupp homosexuella som lobbar för större rättigheter inom asatron.

Wow. Snacka om att nischa sig! Inte bara är man språkrör för en HBT-grupp. Man är språkrör för en HBT-grupp som förespråkar mer rättigheter inom asatron.

Hade det inte varit för internet hade det här aldrig funnits. Jag lovar.

Tänk dig själv att försöka hitta en annan bög som också vill ha större rättigheter i asatron genom att sätta upp såna lappar man kan riva av på telefonstolpar.

"Hej! Du min käre asatro och bögvän. Jag skulle vilja starta en grupp..."

Tror inte det va? Fan va internet har gjort världen underbar ändå....

/Dangler

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0